Tuntikuvaukset

Aamujooga

Pehmeästi kehoa herättelevää, virkistävää aamujoogaa. Flow-tyyppinen tunti, jossa välillä myös dynaamisempaa liikettä.

Flowjooga

Virtaavaa flow-joogaa, jossa liike ja hengitys yhdistyvät sulavasti toisiinsa. Harjoitus vahvistaa kehoa ja tuo mielen tähän hetkeen, yhteyteen kehon ja hengityksen kanssa. Harjoitus sopii hyvin jo jonkin verran joogaharjoitusta tehneille, mutta myös aloittelijat ovat tervetulleita.

Flow & yin 

Virtaavaa flow-joogaa, jossa liike ja hengitys yhdistyvät sulavasti toisiinsa. Harjoitus päättyy yinjoogan pitkäkestoisiin, lempeisiin asanoihin. Harjoitus sopii hyvin jo jonkin verran joogaharjoitusta tehneille, mutta myös aloittelijat ovat tervetulleita.

Hathajooga 

Teemme tunnilla sekä lempeämpiä että voimakkaampia asanaosioita, yhdistäen asanoita myös vahvistaviksi ja energisoiviksi liikesarjoiksi. Harjoitus yhdistää fyysistä ja lempeää joogaharjoitusta ja sopii hyvin jo jonkin verran joogaharjoitusta tehneille, mutta myös aloittelijat ovat tervetulleita.

Restoratiivinen jooga (vain online tunnit)

Restoratiivinen jooga on rauhoittava harjoitus, joka tasapainottaa hermoston toimintaa ja sopii hyvin stressioireiden hoitoon sekä palauttavaksi harjoitukseksi. Asanoissa nivelet ja koko keho tuetaan apuvälineiden avulla ja harjoitus tehdään lämpimässä ja hämärässä huopia ja silmätyynyjä apuna käyttäen. Asanoissa viivytään 15-20 min kerrallaan.

Yinjooga

Yinjooga-harjoituksessa teemme pitkäkestoisia, erityisesti kehon syviä sidekudoksia venyttäviä asanoita. Asanoissa viivytään muutamasta minuutista aina viiteen minuuttiin kerrallaan. Harjoitus syvävenyttää, rauhoittaa hermostoa ja avaa kehon meridiaaneja eli energiakanavia lempeästi. Yinjoogaharjoitus tehdään lihakset mahdollisimman rentoina ja hiljalleen omia rajoja tunnustellen. Apuna harjoituksessa käytetään isoja tyynyjä (bolstereita), joogatiiliä sekä joogavöitä.

Harjoitus sopii lähes kaikille, jokainen tekee harjoituksen omaa kehoaan ja hengitystään kuunnellen ja omia rajojaan tunnustellen. Yinjooga harjoitusta ei kuitenkaan suositella raskauden viimeisellä kolmanneksella eikä heti synnytyksen jälkeen, etenkään mikäli et ole aiemmin tehnyt yinjoogaharjoitusta.
Yinjooga sopii loistavasti vastapainoksi voimakkaammalle joogaharjoitukselle sekä urheilijoille, nopeuttaen palautumista urheilusuorituksista.

Äänimaljarentoutus

Äänimaljarentoutus suo keholle ja mielelle syvärentouttavan lepohetken maljojen lempeissä soinnuissa ja värähtelyissä. Tunnilla maataan maton päällä, huovan alla mukavassa asennossa ja annetaan äänen hoitaa kehoa ja mieltä.