Image is not available
Image is not available
Image is not available
previous arrow
next arrow
Slider

Jooga

Joogaharjoitukset voidaan jakaa yang- ja yin-tyylin harjoituksiin, jolloin yang-harjoitus on dynaamisempaa ja aktiivista ja yin-harjoitus passiivista, irti päästävää. Molempia tarvitaan tasapainon säilyttämiseksi. Joogaharjoituksesi voi toki olla vain yin tai yang, ja löydät vastaparin ja tasapainon elämääsi muilta osa-alueilta.

Yang-tyylin joogaharjoitus (hatha, astanga, flow, vinyasa) auttaa kehoa avautumaan ja vahvistumaan, vaikuttaen fyysisellä tasolla eniten lihaksistoomme. Harjoitus tuo yhteen mielen ja kehon, liikkeen ja hengityksen. Yang-harjoitus voi olla joko hyvinkin dynaaminen, kehoa vahvistava, tai lempeä ja hitaan tutkiskeleva. Asanoissa käytetään apuna lihaksia ja vahvistetaan niitä. Asanat ovat kestoltaan lyhyempiä kuin yinjoogassa.

Yin-harjoitus mahdollistaa fyysisellä tasolla keskittymisen syvempiin yin-kudoksiin, kuten ligamentteihin, jänteisiin ja sidekudoksiin. Mielen tasolla yinjoogaharjoitus opettaa meitä laskemaan irti, tyynnyttämään mieltä ja laskeutumaan siihen sisäiseen rauhan tilaan, joka meiltä jokaiselta löytyy syvältä sisältämme. Syvät, rauhalliset hengitykset rauhoittavat hermostoa ja antavat tilaa uusiutua. Yin-harjoituksessa lihasten annetaan rentoutua ja asanat ovat kestoltaan pitkiä, 2-10 min.  

Valitsitpa minkä joogaharjoituksen tahansa, anna itsellesi tilaa pysähtyä kuulemaan hengitystäsi, kehoasi ja sisintäsi. Tee harjoitus oman kehosi ja tilasi ehdoilla, sellaisena kuin se tällä hetkellä on. Ei ole kiire, jooga on matka, nauti siitä.

Olet lämpimästi tervetullut tunneille juuri sellaisena kuin olet!

Studiomme tarjoaa kaikki tarvittavat välineet joogatunnille matoista bolstereihin. Halutessasi voit tuoda myös omat välineesi.

Olet lämpimästi tervetullut tunneille juuri sellaisena kuin olet!